CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 5, 2008

7 PERKARA LELAKI PERLU PAHAM TENTANG WANITA




TERKADANG SEJUK SEPERTI AIS.TERKADANG PANAS SEPERTI VOLKANO YANG BARU MELETUSKAN LAHAR APINYA.WALAU APA JUA KONOTASINYA, LELAKI KAMU PERLU FAHAM PASANGAN KAMU.


"Mengapa teman wanita suka bergayut berjam-jam lamanya?"
  • men & woman have completely opposite ways of approaching the phone. satu kajian menunjukkan lelaki lebih selesa membuat panggilan telefon dgn kerap atau dalam kata lain menjadi pemanggil yg produktif tetapi mengawal perbualan dgn penjimatan kata2 kerana lelaki beranggapan cara itu lebih mengesankan apabila memancing cinta.wanita pula dikatakan memiliki cakupan topik yang lebih luas.bayangkan jika wanita mahu bercerita tentang segalanya-daripada kasut,kisah artis, makanan, rambut,lipstik dan teman lelaki! maka usah hairanla jika wanita akan mengambil masa yang amat lama utk satu2 perbualan telefon.wanita percaya keintiman menerusi telefon merupakan salah satu kaedah terbaik utk mempertahankan perhubungan.benar atau tidak ??tepuk dada tanya selera.

"Mengapa wanita suka bergosip?"

  • tidak suma wanita suka bergosip sebnrnya.selebihnya wanita pasti akan menjawab "saya punya sbb utk berckp kerana saya perlu tahu apa yang sedang berlaku di sekeliling saya!" ingat, wanita sememangnya dibekalkan naluri suka mengorek rahsia, juga keinginan utk menggali dan mencari sesuatu yang tersembunyi drpd berpuas hati dengan melihat permukaannya saja.

"Mengapa pasangan saya cemburukan kawan wanita saya?"

  • selalu menjadi persoalan kenapa. isu ini adalah tentang kepercayaan si wanita terhadap pasangannya. jealousy adalah manifestasi tidak sengaja yang tercetus drpd rasa kasih dan sayang seorang wanita terhadap pasangannya. kerana tidak percaya dgn lelaki dan kerana fikirannya selalu memikirkan tentang masa si lelaki yang 'dicuri' oleh kawan2 wanitanya di pejabat-maka kerana itulah cemburu terbenih.pabila sudah cemburu, she wants to control you!

"Mengapa wanita selalu berleter?"

  • wanita berleter kerana itu adalah medium utknya melampiaskan sepenuh perasaan kepada si lelaki. Malah banyak wanita mengakui, mereka terpaksa berleter kerana itu saja caranya utk menembusi tembok ego lelaki yang enggan mendgr nasihat, enggan meminta pendpt malah enggan juga mengakui kesalahan diri sendiri!.

"Mengapa wanita jengkel kala lelaki keluar minum dengan kawan2?"

  • memang adat wanita jengkel dan tidak senang duduk jika lelaki keluar minum hu-ha-hu-ha-hu-ha dengan kawan2nya pd waktu malam. xkisah la walau utk teh tarik.wanita sebnrnya mengantar isyarat "Jangan tinggalkan saya!" jadi, apa kata peruntukan sedikit masa utk membawa wanita keluar makan sekali sekala.

"Mengapa wanita kuat berbelanja?"

  • tidak seperti lelaki , wanita memerlukan 10 pasang kasut utk disesuaikan dengan aktiviti sosialnya dan wanita juga memerlukan 10 helai coli utk disesuaikan dengan warna celana dalamnya.namun lelaki harus diingat, wanita adalah pemegang kunci perbelanjaan dapur dan wanita la orgnya yang menata masa depan rumah drpd soal langsir, alas meja, sofa hinggala pasu bunga!.

"Mengapa pasangan lelaki tidak berapa rapat dgn family saya,terutama mak lelaki?"

  • tidak ada ibu mentua yg tidak gembira menerima menantunya yg baru.namun apabila ia terjadi kpd seorg wanita tua yang perlu menerima kehadiran seorg wanita br dlm idup anak lelakinya, maka fasa pertukaran kasih sayang pasti akan berlaku. di sini la first exchange yg unik akanterjd. perasaan khuatir atau takut dilihat sebagai perampas takhta atau controller baru adalah perkara lazim kepada seorg menantu wanita. jadi tidak hairan ada setgh2 takut2 utk mendekati mentuanya sendiri.

0 comments: